vineri, 15 ianuarie 2010

Vreau să devin "fostă fumătoare"

Am aprins prima ţigară în liceu. Sau poate puţin înainte, nu-mi amintesc. „Ihhh, vine mama! Şi trage în piept”, aşa am învăţat să fumez. Era biletul de intrare în gaşca celor mari. Un bilet iresponsabil şi inconştient. Apoi a devenit factor social: garnitura de la flecăreala cu fetele, ţigara de la cafea ori ţigara de după.

Acum nu mai am nevoie să mă integrez într-un anturaj. Dimineaţa e un mit pentru mine, am auzit că se vorbeşte despre ea, dar nu sunt sigură că există. Deci ţigara care merge la cafeaua de dimineaţă iese din ecuaţie. Ţigara de după este, din nou, un concept hilar. Te asigură doar că „după” nu mai urmează nimic. „Ieşi la o ţigară?” e cea mai frecventă replică în cămin. Şi asta nu pentru că ar simţi cineva, cu adevărat, nevoia de a fuma. Aprindem ţigara de-a-n boulea (da, aşa se scrie), pentru că a devenit un automatism.

Mami n-a facut-o niciodată pe-a lupul moralist ori pe-a psihologul. „Vrei să fumezi, n-ai decât. Sunt banii tăi de buzunar, eu nu-ţi dau în plus!”. Chitroasă rău, zău aşa! Bunicul era un tip tare deştept. „Eşti o idioată!”, sigur mi-ar spune asta acum. El a murit de cancer pulmonar. Eu am continuat să fumez.

Nu am stat niciodată, într-un bar, în spaţiul acela neconfortabil, special amenajat pentru nefumători. Am promis că, de faţă cu cineva, nu voi fuma. L-am convins şi pe el să-şi aprindă o ţigară. O prietenă mi-a spus cândva că cea mai mare realizare din viaţa ei ar fi să mă determine pe mine să mă las de fumat. Duda ar fi, în sfârşit, mândră de mine. Dacă aş renunţa la ţigări, mami mi-ar cumpăra laptop nou.

25 de ţigări pe zi îneamnă cam 9000 pe an. Adică eu aş cheltui, doar anul ăsta, 45 de milioane pe suluri de nicotină. Şi sunt studentă. Una care a fumat peste 55.000 de ţigări până acum. Nu e atât de greu să renunţi la ţigări. M-am lăsat de ele de zeci de ori până acum. Să nu te reapuci de fumat este cel mai dificil. Sugestia de a mesteca guma în loc de a fuma e aberantă. Frate, sunt fumătoare, nu rumegătoare!

Am decis că e timpul să-mi asum responsabilităţi. Aşa că mi l-am luat pisica Şoseţel. Cred că a venit vremea să nu mai fiu săracă, bolnavă,inconştientă şi să nu mai miros ca o scrumieră. Asta înseamnă că trebuie musai să devin „fostă fumătoare”.

18 comentarii:

Anonim spunea...

well, good luck with it. it's only up 2u, after all!
oh, i almost forgot, gud 2 vev iu bec :*

Unknown spunea...

Thumbs up for that, mamicu!!!

Anonim spunea...

heyyyyyy mandra, nici nu stii cat ma bucur de decizia ta, ca asa e cel mai bine decat "hhiiii vine mama", chiar si eu care te-am cam invatat sa fumezi m-am lasat de fumat de 2 luni si sunt mandra de mine, crede-ma ca ma simt ff bine.Acu toate ca toate dar sa iti fie mila si de Sosetel, ca sa nu devina Sosetica afumata, k poate il confunzi cu ceva afumat si il papi dupa aia la cat e de scump :))
Mandara hai fa pasul asta mare ca sunt si eu cu tine si te voi incuraja. Sunt maaandra de decizia pe care vrei sa o iei.....te pupa Mandra Alexutza....dor de tine

Anonim spunea...

Sper ca de data asta să te lași cu adevărat. Gândește-te la laptopul nou...:D

Vasile Andreica spunea...

n-am inteles niciodata fetele frumoase care tin neaparat sa-si afume... interiorul.

sa nu mai zic al cui templu faci din trup.

iti doresc succes, Domnul sa te sustina.

Deea spunea...

Buna, Dyna. Am o intrebare..off topic. E legata de admiterea la FJSC, din 2010. Sunt curioasa..daca a ramas ca cea de anul trecut ori au intervenit schimbari. Nu am gasit pe nicaieri nicio informatie.
Stiu ca nu e treaba ta si iti cer scuze ca te deranjez. Dar chiar am nevoie de un sfat. As vrea sa ma pregatesc si nu prea stiu cum si..cu ce.

Multumesc mult!

1321 spunea...

ăăă...

25 de ţigări fac maxim 5000lei/an.

Eu încă n-am motivaţia nici de a încerca, dar îţi urez succes!

Tiberiu Ivanoschi spunea...

genial gagiu vasile =)) profund, foarte profund.

Dyna spunea...

Florin: mereu mă întorc, deşi la perioade lungi :)

Seth: mămicuuule, trăieşti!

Alexuţa: tu nu comenta, tu m-ai învăţat să fumez. Ştiu că mă susţii. Şi mie mi-e tare dor de voi. Ne vedem în vreo două săptămâni.

Anca: nu m-am lăsat :)

Vasi: am nevoie de voinţă, îmi lipseşte.

Deea: singura chimbare despre care ştiu e s-a micşorat cifra de şcolarizare. Nu vor mai fi 250 de locuri, ci 180: 120 bugetate, 60 cu taxă.

Ăl fără nume: "Adică eu aş cheltui, doar anul ăsta, 45 de milioane pe suluri de nicotină." vs. "25 de ţigări fac maxim 5000lei/an" . Nu observ discordanţa.

Tibi: mă, tu mai trăieşti?

Anonim spunea...

pentru brava ta tentativa de "fosta" primesti un premiu de la mine
http://florynleahu.wordpress.com/2010/01/23/superior-scribbler-award/

Unknown spunea...

Ai zis foarte bine. Nu ciuga rumegata, nu mersu' pe bicicleta, nimic nu te ajuta mai mult sa devii o "fosta" decat vointa. Si-ti dau exemplul meu. Prima tigare am bagat-o in gura 14 ani. Nu mi-a placut gustu'... dar na, toti in gasca fumau. Mi-am zis atunci ca n-am sa ma apuc de fumat. Si chiar n-am facut-o. In prezent, de atunci si pana acu', ma pot lauda ca-s un nefumator... unu' care doar se prosteste o data la o luna sau chiar doua poate, la o betie. Dar, de fiecare data, a doua zi, nici prin gand nu-mi trece sa bag din nou tigarea in gura.

In concluzie... daca ai vointa, faci destule. Vointa iti doresc! ;)

Anonim spunea...

Buna Dyna ,am o intrebare .A aparut cumva cartea cu subiectele pentru examen? Si acum referitor fumat .Am fumat de la virsta de 18 ani . BAni in vint si scuze .Uf ma doare capul iau o tigara ,uf mie sila de viata , iau o tigara .vreau o cafea iau o tigara .Si uite asa am pufait in vint 12 ani . Pina intr-o zi cind am facut atac ischemic tranzitoriu pe partea dreapta si doctorita mi-a spus vrei sa traiesti : pa cafea ,pa tigari, pa dulciuri ,pa grasimi . A fost greu am incercat guma de mestecat,seminte , si pina la urma am mers la bai de sulf la BAile HERULANE . Cind intrii in apa aia si mai ales dupa ce iesi dupa o baie de 3 ore simti cum se umfla bosogii in tine cu aerul curat de afara .E mai rau cu visele .Si acum dupa 6 ani de cind m-am lasat mai visez ca fumez parca este adevarat simt tutunul in plamin si cind ma scol parca as vrea sa trag un fum . Dar lasate asa e bine

Alexandra S spunea...

Hehe...eu tin minte cand fumam in baie, acasa la mine, cate 4,5 fete odata. Eu, prima tigara tot cu Alexandra am fumat-o, tot ea m-a invatat sa fumez. Cumparam wichester la bucata de la chiosc, cu 500 de lei bucata.
Acum sa mai fie pachetul de tigari 17-18000 (lei vechi), nu te-ai mai lasa. Nu? :)
Oricum, inca mai tin minte gustul naspa de Viceroy light. Cred ca alea erau in voga, ca toate fumam viceroy light. Dupa muult timp ne-am dat pe pall-mall.
Si mai tin minte si cat erau de pline scrumierele, daca prindeam noi una. Fumam ca proastele, prin toate colturile de blog, sau in casa oricui puteam fuma.
Ce vremuri faine...
Eu nu m-am lasat, nici nu cred ca o sa o fac. Tu? Ai reusit pana acum?
Hai te pup si poate ne vedem si noi, dupa UN AN, pe acasa...
Mi-e dor de tine.
Alexandra

Anonim spunea...

Ai dreptate... cel mai greu este sa nu te reapuci de fumat, sa rezisti tentatiei de " una si gata". Eu m-am lasat de 3 ori cate 3-4 luni , dar niciodata nu am rezistat tentatiei de: "fumez doar azi ca e petrecere", "fumez acum ca sunt cu prietenii la munte sau la mare", "mai fumez doar acum ca a venit cutarescu la o cafea". Niciodata niciodata. Succes!

Alex spunea...

Ma bucur tare, tare mult sa aud asta.

Mult succes, sper sa reusesti sa renunti la ele pentru totdeauna!

Anonim spunea...

Draga mea, draga...sper sa reusesti ce-ti propui in legatura cu fumatul. La cat de ambitioasa te stiu yo sigur vei reusi...daca nu acum poate pe viitor.
__onutza_Sv__

STAR spunea...

Şi eu vreau să mă las de foarte mult timp...

Dyna spunea...

florynleahu: mulţumesc pentru premiu. Ah, şi îţi cer scuze pentru că nu am preluat leapşa.

Adelin: felicitări şi mulţumesc pentru urări. Ah, e "ţigară"!

Anonim (bine ar fi fost dacă te semnai): nu există o carte cu subiecte, ca la Bac. Există o broşură care prezintă modele de cerinţe, sunt nişte subiecte orientative, atât. Cât despre fumat: nu m-am lăsat încă.

Alexandra: nu m-am lăsat. Şi nici acasă nu am venit,poate de Paşte. Mi-e tare tare dor de voi!

Anonim2 (era bine dacă te semnai şi tu) : Mulţumesc, dar nu m-am lăsat.

Alex: ai un nume foarte comun, deşi intuiesc cine ai fi. Dacă am dreptate, mulţumesc şi la mulţi ani pentru mâine!

Onuţa: da, ambiţie am, dar nu când trebuie. Cândva, voi reuşi să renunţ la fumat.
Dacă-ai şti cât m-a bucurat comentariul tău, nu mai ştiu nimic de tine de ani buni.

Star: succes :)